onsdag 5 november 2014

Trafiklektion


Idag har vi haft besök av Rose-Marie och Annika från NTF. De pratade om trafik. Här kan ni läsa barnens tankar efter besöket.



Elliot: Man måste komma ihåg att titta åt båda håll innan man går över på övergångsstället.
Julia: Det såg häftigt ut när ägget spräcktes.
Maya: Man ska inte trängas i busskön. Man går in en och en.
Conrad: Man ska inte sitta längst bak i mitten av bussen om det inte finns bälten.
Albin: Jag tycker att det var konstigt att ägget inte gick sönder i frigolithjälmen.
Sven: Jag tänker på att vårt huvud är som ett ägg.
Ester: Det var roligt när vi fick åka i bussen.
Alva: Det var roligt att åka buss. Vi fick lära oss saker som man ska göra och som man inte ska göra i en buss.
Elina: Jag fick lära mig att jag ska vara tyst i bussen. Annars kan chauffören bli störd och det kan hända en olycka.
Karlijn: Man måste vara längre än 1 meter och 40 centimeter för att bilens air bag ska hjälpa.
Linus: Man ska gå på vänster sida och cykla på höger sida.
Nicklas: Man måste använda reflexer när det är mörkt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar